جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا

اولین فضایی که ناظر از یک ویلا خواهد دید، محوطه ویلا است.شرکت سورن ویلا متخصص در زمینه بازسازی ویلا و طراحی آشپزخانه ویلایی و اجرا و پیاده سازی محوطه سازی ویلا به صورت اصولی است.این المان جذاب نه تنها ارزش ملک شما را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود به همراه خانواده‌ از وقت گذراندن در ویلای رویاییتان بیشترین لذت ممکن را ببرید.

محوطه سازی ویلا

مواردی که از اهمیت بالایی در محوطه سازی ویلا برخوردار هستند

رنگ‌ بندی فضای محوطه ویلا یکی از عوامل مهم است. رنگ‌هایی که در محوطه سازی ویلا بکار گرفته می‌شوند باید با سبک طراحی دیگر اجزای ویلا هم‌خوانی داشته باشند. یعنی اگر سبک طراحی داخلی ویلا کلاسیک است، بهتر است که سبک طراحی محوطه نیز کلاسیک باشد در غیر این‌صورت جلوه خوشایندی نخواهد داشت.

رنگ بندی فضا در محوطه سازی ویلا به چه صورتی انجام می‌شود

انتخاب رنگ‌های مناسب برای محوطه سازی ویلا می‌تواند زیبایی ویلا را دو چندان کند. رنگ‌ها باید با سایر اجزای محوطه ویلا همخوانی داشته باشند. می‌توانید رنگ‌ها را با سنگ‌فرش، آبنما یا هر چیزی که در محوطه سازی ویلا استفاده شده، تطابق دهید. استفاده از رنگ‌هایی که در طبیعت وجود دارند، احساس آرامش را به شما انتقال می‌دهند. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، سبز و … .

می‌توانید با استفاده از رنگ‌هایی مانند زرد، نارنجی و آبی که احساس شادابی را به شما القا می‌کنند فضایی شادتری ترتیب دهید. از طرفی استفاده از برخی رنگ‌ها باعث آن است که دیگری به چشم نیاید؛ برای مثال اگر در محوطه از جعبه گل سفید استفاده شود، دیگر بافت‌های گیاهان از نظر بیننده گم می‌شود.

رنگ بندی فضا در محوطه سازی ویلا به چه صورتی انجام می‌شود

بررسی متراژ برای محوطه سازی ویلا

قبل از هر اقدامی باید به این قضیه توجه داشته باشید، درمحوطه سازی ویلا، متراژ زمین نقش مهمی را ایفا می‌کند. متخصصان و کارشناسان شرکت سورن‌ویلا با توجه به متراژ زمین متوجه خواهند شد که چه المان‌هایی قابل اجرا هستند. کارشناسان تیم سورن‌ویلا راهنمایی‌هایی در این زمینه به شما ارائه خواهند داد.

طراحی و اجرای فضای سبز باغ ویلا

می‌توانیم طراحی فضای سبز باغ ویلا را به دو بخش اصلی تقسیم کنیم. یکی از آن‌ها منظر نرم است ،که هر خاک و پوشش گیاهی را منظر نرم گویند و اسکلت محوطه را که از آبنما، محوطه‌های سنگی،حصار، مسیر و باقی موارد تشکیل شده است را منظر سخت تعریف می‌کنند.

فضای سبز باغ ویلا بسته به شرایط اقلیمی و ویژگی‌های بومی منطقه باید طراحی و اجرا شود. از آنجا که کشور ما یک کشور چهار فصل است، در نظر گرفتن تغییرات آب‌و‌هوایی از الزامات است. تیم سورن‌ویلا با توجه به تمامی نکات و اصول ضمانت می‌کند تا شما اوقاتتان را در ویلایی بی عیب و نقص و کم نظیر سپری کنید.

اصول طراحی پلان در محوطه سازی ویلا

همانطور که می‌دانید پیش از طراحی و پیاده‌‌سازی هرگونه فضا و المانی باید به بودجه اختصاص داده شده و همچنین متراژ ویلا توجه داشت. گردآوری اطلاعاتی از قبیل شرایط جوی، ویژگی‌های بومی منطقه، نوع گیاهان منطقه و مدل آبیاری آن‌ها الزامی‌ است. شروع پروژه با نقشه برداری از محوطه ویلا است که اغلب به وسیله‌ی دستگاهی به نام توتال انجام می‌پذیرد تا میزان خاک‌برداری و وضعیت زمین مورد نظر برای طراحی ویلا است، مشخص شود. مهندسین معماری توانایی انجام این مرحله را دارند اما پروژه حرفه‌ای تر پیش خواهد رفت، اگر که یک مهندس عمران انجام این مرحله از پروژه را بر عهده داشته‌باشد. سپس جانمایی استخر، آلاچیق، آبنما، نورپردازی، نشیمن و دیگر عناصر در پلان محوطه ویلا انجام می‌شود.

اصول طراحی پلان در محوطه سازی ویلا
اصول طراحی پلان در محوطه سازی ویلا

طراحی مسیر در محوطه سازی ویلا

طراحی مسیرهای اصولی، از ارکان اصلی محوطه سازی ویلا به شمار می‌آیند. مسیرها برای عبور و مرور خودروها و افراد پیاده طراحی می‌شوند.

انواع مسیر در محوطه سازی ویلا

  • طراحی مسیرهای سواره: جهت عبور و مرور خودروها طراحی می‌شوند که از درب ورودی ویلا تا پارکینگ امتداد دارد.
  • طراحی مسیرهای پیاده: جهت دسترسی افراد پیاده به تمامی نقاط ویلا اعم از پارکینگ، باغ ویلا و دیگر فضاهایی که وجود دارند، طراحی می‌شوند.
  • طراحی مسیرهای پیاده منحنی: در طراحی‌های سبک مدرن بیشتر مشاهده می‌شوند و طراحی و اجرای یک نورپردازی زیبا و اصولی، پیاده‌روی در این مسیر را برایتان لذت بخش می‌سازد.
  • طراحی مسیر پیاده مستقیم: در طراحی‌های سبک کلاسیک مشاهده می‌شوند و در دید افراد ساده هستند اما با اجرای فضای سبز زیبا به همراه گل‌های تزئینی جذابیت خاصی به این مسیر می‌دهد.
انواع مسیر در محوطه سازی ویلا
انواع مسیر در محوطه سازی ویلا

انواع حیاط در محوطه سازی ویلا

حیاط‌ های خانه های ویلایی را میتوان به چند دسته تقسیم کرد که عبارتد از:

  • حیاط نشیمن ویلا
  • حیاط خلوت ویلا
  • حیاط جلویی ویلا
  • حیاط بازی ویلا
  • حیاط برای جمع‌های دوستانه

حیاطی که برای صرف غذا استفاده می‌شود باید دسترسی آسان به آشپزخانه داشته‌باشد. طراحی حیاط نشیمن ویلا و دیگر فضاهای خصوصی در ویلا باید بگونه‌ای باشند که از دید عابران و همسایگان محفوظ باشند. استفاده از عناصر تزئینی متفاوت در این فضاها به زیبایی‌شان می‌افزاید.

حیاط بازی ویلا متعلق به کودکان است تا در این فضا به بازی و تفریح بپردازند. سر و صدای کودکان دلبند شما می‌تواند برای مهمانان ایجاد مزاحمت کند و همین علت اصلی طراحی حیاط بازی ویلای شماست. حیاط خلوت ویلا به اتاق خواب دسترسی خواهد داشت و از آن برای خوابیدن اسفاده می‌شود. این فضا خصوصی محسوب می‌شود و مسیرهایی که از آن‌ها برای عبور و مرور معمولی در ویلا استفاده می‌شود به دور است.

زمان ورود به ویلا اولین فضایی که با آن روبه‌رو خواهید شد حیاط جلویی ویلا است که با طراحی نما می‌توان به آن زیبایی بخشید. حیاطی را می‌توان برای جمع‌های دوستانه در نظر گرفت تا با دوستان و آشنایانتان در آن وقت بگذرانید گرچه همانطور که گفته شد باید بودجه و متراژ محوطه ویلا را برای طراحی و اجرای هر گونه فضا و المانی مورد بررسی قرار داد.

انواع حیاط در محوطه سازی ویلا

چیدمان محوطه در محوطه سازی ویلا

چیدمان باغ ویلا بسته به خواسته کارفرماست. چیدمان باغ می‌تواند شامل تشکیلاتی مجلل یا تشکیلاتی صرفا جهت تفریح با خانواده باشد. برای جدا سازی بعضی از قسمت‌های محوطه می‌توان به وسیله دیوار یا پرچین حریم و مرز تعیین کرد گرچه حتما باید منابع آبی را در نظر گرفت و در صورت وجود محدودیت در این منابع  و برای کف محوطه بسته به سبک طراحی سنگ‌ریزه حتی چمن طراحی و اجرا شود.

طراحی و اجرای عناصر تزئینی مانند آلاچیق، باربیکیو، سایبان یا آفتاب‌گیر و آبنما در این فضا محبوب و مشهود است. قبل از هر چیزی بودجه‌ی اختصاص داده‌شده و همچنین متراژ محوطه باید به دقت بررسی شوند تا در طراحی و اجرای المان‌ها در محوطه ویلا مشکل ایجاد نشود.

تیم سورن‌ویلا ضمانت خواهد کرد تا طراحی محوطه ویلای شما به بهترین شکل ممکن انجام شود. انواع مختلفی از آلاچیق، باربیکیو، آبنما و دیگر عناصر تزئینی وجود دارند که در مقاله‌های دیگر در این باره برای شما مخاطبان سایت سورن‌ویلا توضیحاتی جهت آشنایی شما عزیزان با آن‌ها ارائه داده‌ایم.

هزینه‌های محوطه سازی ویلا چقدر است؟

نمی‌توان به صورت کلی به این سوال پاسخ داد اما شما مخاطب سایت سورن‌ویلا می‌دانید که هر کدام از المان‌هایی که قصد پیاده‌سازی آن‌ها را دارید باید بخشی از بودجه‌تان را به آن‌ها اختصاص داد؛ بنابراین فقط با یک جمله ساده می‌توانیم بگوییم که هر چه بیشتر هزینه شود ویلایی زیباتر نصیبتان خواهد شد. همینطور هر چه بیشتر هزینه شود به ارزش ملک هم افزوده خواهد شد. تیم سورن ویلا با کمترین هزینه ممکن تلاش خواهد کرد تا خالق اثر هنری که در ذهنتان دارید باشد.

هزینه‌های محوطه سازی ویلا چقدر است؟
هزینه‌های محوطه سازی ویلا چقدر است؟

درباره سورن‌ ویلا

تیم سورن ویلا تشکیل شده از کارشناسان و متخصصان ماهری است که در تحقق پیدا کردن رویایتان شما را یاری می‌دهند. با بیش از دو دهه تجربه در زمینه پروژه طراحی و ساخت ویلا ما در کنار شما هستیم. همچنین شما عزیزان می‌توانید از طریق شماره‌های 09122155348 و 44277178(021) با ما در ارتباط باشید و از خدمات سورن ویلا استفاده کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها