جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا امری بسیار مهم در پروژه ساخت ویلا به معنای چیدمان و تزئین فضای داخلی یک ویلا است که باید به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.برای طراحی با توجه به سبک مورد نظر برای پیاده سازی در ویلا، تعداد طبقات و متراژ بنا را در نظر می‌گیرند.تزیینات، مبلمان، نورپردازی و … در طراحی، شامل جزییاتی هستند که طراح و معمار با در نظر گرفتن اصول این کار، اجرای پروژه را آغاز می‌کنند تا یک ویلای رویایی برای شما آماده کنند. .

شرکت سورن ویلا که سال هاست در زمینه طراحی داخلی ویلا ،دکوراسیون داخلی،طراحی ویلا و… بسیار حرفه ایی و با تیم تخصصی در ایران شناخته میشود،سورن ویلا شما را در این مقاله طراحی داخلی ویلا راهنمائی میکند تا بهترین انتخاب را در طراحی و پیاده سازی داشته باشید.

طراحی داخلی ویلا
طراحی داخلی ویلا

اصول طراحی داخلی ویلا

اجرای پروژه طراحی داخلی ویلا، اصول و ضوابط خاص خود را دارد که با انجام مراحلی انجام می‌شود. در بخش‌های مختلف مقاله آن‌ها را نام برده و شرح دادیم.

1-  اختصاص دادن بودجه‌ای مشخص برای اجرای پروژه

2-  در نظر گرفتن متراژ بنا

3-  انتخاب سبک برای دکوراسیون داخلی با توجه به تعداد طبقات

4-  قوانین و ضوابط شهرداری منطقه برای ایجاد تغییرات در صورت لزوم

5-  اجرای پروژه

اصول طراحی داخلی ویلا
اصول طراحی داخلی ویلا

اختصاص دادن بودجه‌ای مشخص برای اجرای پروژه

در کل نمی‌توان به صورت دقیق اعلام کرد که بودجه اختصاصی به پروژه چه مقدار باشد؛ زیرا که متراژ بنا و سبکی که برای طراحی داخلی ویلا در نظر گرفته‌اید، تاثیر به سزایی در هزینه‌ها دارند. برای مثال اگر سبک کلاسیک را برای ویلایتان در نظر گرفته‌اید باید بدانید که برای اجرای آن به بودجه زیادی نیاز است اما اگر سبک مینیمال را در نظر دارید، نیاز به بودجه‌ی هنگفتی ندارید.

در نظر گرفتن متراژ بنا

هر سبک، اصول و ضوابط خود را دارد؛ بنابراین متراژ ویلا تاثیر مستقیم بر انتخاب شما برای طراحی داخلی ویلا دارد. با مثالی دیگر این موضوع را تکمیل می‌کنیم. برای مثال دکوراسیون داخلی سبک مدرن، نیاز به ویلایی با متراژ بسیار زیاد را ندارد در صورتی که دکوراسیون داخلی سبک ایران باستان یا دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی به ویلایی با متراژ بالا را نیازمندند.

در نظر گرفتن متراژ بنا
در نظر گرفتن متراژ بنا

طراحی داخلی ویلا در مدل‌های متفاوت

سبک‌های متفاوتی برای دکوراسیون داخلی وجود دارند که پس از انتخاب یکی از آن‌ها برای ویلا، باید به مدل ویلا توجه کرد که به چه صورتی باید سبک مورد نظر را در ویلا پیاده سازی کرد. در مقاله‌ای دیگر به ارائه توضیحات مفصلی درباره دکوراسیون داخلی پرداخته شده که می‌توانید آن را در بخش اخبار و مقالات سایت سورن ویلا مشاهده کنید اما درباره طراحی داخلی ویلا در مدل‌های متفاوت، نیاز است که این بخش را مطالعه نمایید.

قوانین و ضوابط شهرداری منطقه برای ایجاد تغییرات در صورت لزوم

پروژه طراحی ویلا بحثی جداگانه است اما به دلیل اینکه محیط اطراف ویلا در طراحی داخلی آن تاثیر دارد، نیاز دانستیم که توضیحاتی برای مخاطبان سایت سورن ویلا ارائه دهیم. یک ویلا را در منطقه شمال کشور تصور کنید. طراحی ویلا باید به صورتی باشد که به محیط اطراف و فضای بیرون ویلا نما داشته باشد. برای بازخورد بهتر بیننده، بهتر است که وسایل داخل ویلا با فضای بیرونش هماهنگ باشد و این همان نقطه تلاقی پروژه ساخت ویلا و طراحی داخلی آن است.

شما سبکی را برای این ویلا انتخاب کردید که نیاز است تا تغییراتی در سازه اعمال شود؛ این تغییرات باید از قوانین و ضوابط شهرداری منطقه شمال کشور پیروی کند. برای مثال نمی‌توان بدون در نظر گرفتن قوانین و داشتن ویو بهتر و سازگاری ویو با طراحی داخلی ویلا، درختان را قطع کرد. اگر که موقعیت ویلا در یک منطقه جنگلی واقع شده، نمی‌توان بدون توجه به ضوابط شهرداری منطقه پروژه ساخت ویلا با تعداد طبقات بالا را کلید زد.

  •    طراحی داخلی ویلا فلت

ویلای فلت یا ویلای یک طبقه جز محبوب‌ها در ایران هستند و معمولا برای طراحی داخلی این ویلاها سبک مدرن را در نظر می‌گیرند. در دکوراسیون داخلی سبک مدرن از مبلمانی ساده، تزیینات کم و آشپزخانه با کابینت‌های رنگ روشن و مات استفاده می‌کنند. پیاده سازی سبک مدرن در ویلاهایی با متراژ پایین نیز ممکن است.

طراحی داخلی ویلا فلت
طراحی داخلی ویلا فلت
  •      دکوراسیون داخلی ویلا نیم طبقه

ویلای نیم طبقه همان ویلای فلت است که با یک پلکان بسیار کوچک قسمتی از خانه را از همکف دور می‌کند. در ویلای نیم طبقه، اتاق خواب‌ها از اتاق نشیمن که فضایی عمومی است دور هستند و معمولا در طبقه بالایی یک نشیمن اختصاصی ترتیب داده می‌شود. اگر که ویلا از متراژ بالایی برخوردار است می‌توانید دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک را برای ویلای خود انتخاب نمایید.

دکوراسیون داخلی ویلا نیم طبقه
دکوراسیون داخلی ویلا نیم طبقه
  •       طراحی داخلی ویلا دوبلکس یا دو طبقه

ویلای دوبلکس یا دو طبقه در ایران محبوبیت بسیاری دارند. اغلب در ویلاهای دو طبقه یا دوبلکس متراژ زیادی را به بنا اختصاص می‌دهند و همین کافی است تا انتخاب یک سبک برای طراحی داخلی ویلا برای شما عزیزان راحت باشد و همچنین معماران با دست باز به طراحی داخلی ویلا و دکوراتیو آن بپردازند. ویلاهای دوبلکس پتانسیل بالایی دارند و پیاده سازی دو سبک مدرن یا کلاسیک در این ویلاها ممکن است.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس یا دو طبقه
طراحی داخلی ویلا دوبلکس یا دو طبقه
  •       دکوراسیون داخلی ویلا تریبلکس

ویلاهای تریبلکس یا سه طبقه محوطه‌ای بزرگ و متراژ بالا را دارا هستند. برخی از سبک‌های دکوراسیون داخلی، مناسب ویلاهای کوچک می‌باشند و به جز آن‌ها می‌توانید هر سبکی که می‌خواهید را در ویلای شخصیتان پیاده سازی کنید. اما مهم‌ترین عامل در ویلا تریبلکس بودجه‌ای است که به پروژه اختصاص داده‌اید؛ زیرا که به دلیل متراژ بسیار بالا دکوراسیون آن‌ها هزینه بر خواهد بود.

ویلا تریبلکس دارای المان‌های بسیاری هستند. استخر، روف گاردن، زمین بازی کودکان، آلاچیق، آبنما و … در محوطه این مدل از ویلا جانمایی می‌شوند و اجرای هر کدام از آن‌ها دارای اصول خاصی هستند که با توجه به سبک انتخابی شما برای طراحی ویلا و طراحی داخلی ویلا ترتیب داده می‌شوند.

یکی از معتبرترین شرکت‌هایی که طراحی و اجرای روف گاردن، تراس سبز، دیوار سبز و خدماتی از این قبیل را ارائه می‌دهد، شرکت سورن بام است که تشکیل شده از متخصصانی با بیش از دو دهه تجربه در این زمینه‌ها است.

دکوراسیون داخلی ویلا تریبلکس
دکوراسیون داخلی ویلا تریبلکس

مستر روم یا اتاق خواب مستر

اتاق خوابی که ویژگی‌های متفاوتی با دیگر اتاق خواب‌ها دارد و نسبت به بقیه بزرگ‌تر و کامل‌تر است. امکاناتی را داراست که در باقی اتاق خواب‌ها وجود ندارند؛ از جمله المان‌هایی که در مستر روم طراحی می‌شوند می‌توانیم به جکوزی اختصاصی و کمدهای بزرگ و کاربردی اشاره کنیم. این اتاق خواب را اغلب به والدین اختصاص می‌دهند و کمتر دیده شده که در اختیار فرزندان قرار گیرد.

در طراحی، محوطه ویلا را برای چشم انداز مستر روم در نظر می‌گیرند و مطمئن باشید که دیدن محوطه ویلا، از تراسی زیبا که برای اتاق طراحی شده بسیار لذت بخش خواهد بود. یکی دیگر از نکاتی که به آن اشاره خواهیم کرد نورپردازی اتاق است که برای نورگیری بهتر از پنجره‌های بزرگ و پرده‌های رنگ روشن استفاده می‌کنند.

مستر روم یا اتاق خواب مستر
مستر روم یا اتاق خواب مستر

سورن ویلا

از جمله خدمات سورن ویلا به شهروندان، می‌توانیم به طراحی ویلا، طراحی داخلی ویلا، محوطه سازی ویلا و دکوراسیون داخلی اشاره کنیم. در سایت سورن ویلا مقاله مربوط به هر کدام از موضوعات گفته شده، در بخش اخبار و مقالات موجود هستند تا مخاطبان ما با آن‌ها آشنا شوند. مخاطبان سورن ویلا می‌توانند از طریق شماره‌های 09122155348 و 44277178(021) با کارشناسان این تیم در ارتباط باشند و از خدمات آن‌ها استفاده نمایند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها