جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی

دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی

البته که سبک هالیوودی جذاب است اما طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی بسیار گران تمام می‌شود. برای این سبک از نام‌های دیگری مانند هالیوود ریجنسی و هالیوود گلم نیز استفاده می‌کنند. گرچه هر کدام از آن‌ها معانی متفاوتی دارند. اشاره هالیوود گلم به جذابیت و هالیوود ریجنسی به لباس و مبلمانی سلطنتی دارد. تصمیم داریم تا شما عزیزان نیم نگاهی به این مسئله داشته باشید تا با اطمینان کامل این سبک دکوراسیون را برای خانه خود انتخاب کنید.

دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی از قرن بیستم در خانه‌های ایالت کالیفرنیا اجرا می‌شد و در گذر زمان در کشورهای مختلف طرفداران زیادی پیدا کرد. به دلیل داشتن آزادی در دکوراسیون بخش‌های متفاوت خانه، این سبک بسیار محبوب شد.

ویژگی‌های اساسی دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی

سبک هالیوودی حاصل تلفیق سبک‌های مدرن، آرت دکو و نئوکلاسیک است. گرچه در سبک هالیوودی از برخی عناصر و اشکال هندسی آسیایی الگو برداری می‌کنند و زیبایی دوچندانی را به فضا می‌بخشند. در سبک هالیوودی هر یک از بخش‌های خانه را می‌توان به یک شکل متفاوت طراحی کرد و این یک مزیت بزرگ برای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود.

  •         شیک و مجلل بودن فضای خانه
  •         استفاده از رنگ‌های متضاد در فضا
  •         چسباندن کاغذ دیواری بر روی برخی از دیوارها
  •         قرار دادن مبلمانی کوچک در فضا
  •         استفاده از دکوری‌های فلزی
  •         استفاده از پارچه‌های گران قیمت مانند ابریشم و مخمل
  •         نصب لوسترهای کریستالی
  •         استفاده از عناصر دکوری مانند تابلوهای سیاه و سفید
  •         طراحی نورپردازی مصنوعی برای ایجاد یک فضای دو نفره و رمانتیک
  •         استفاده از عناصر دکوری مانند تصویرهای قاب شده بازیگران هالیوود
  •         بکار بردن هنر آینه کاری در طراحی

اتاق نشیمن به سبک هالیوودی

در اتاق نشیمن؛ مبلمانی کوچک و میزهای دکوری، ساعت دیواری یا رومیزی از جنس فلز، پرده‌‌های دوخته شده با پارچه ابریشم و تصاویر هنرمندان که با طلا یا نقره قاب گرفته شده‌اند، شومینه و نصب لوازم صوتی و تصویری روی آن، آباژورهای شیک و مجلل و لوسترهای کریستالی که درخشش بیشتری را به فضای داخل خانه می‌بخشند، طراحی می‌شوند. در انتخاب پارچه برای مبلمان نکاتی را باید در نظر گرفت و یکی از آن‌ها رنگ پارچه می‌باشد و بهتر است که رنگ‌های پارچه‌ی استفاده شده در مبلمان با یکدیگر در تضاد باشند.

مبلمان و پرده‌ها

برای پوشش پنجره‌ها، از پرده‌های ابریشمی استفاده می‌کنند که با توجه به پالت رنگی دیگر عناصر، معمولا پرده‌ها را به رنگ سفید و سرخابی طراحی می‌کنند. همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم، از مبلمانی کوچک در این سبک استفاده می‌کنند و برای رنگ بندی آن‌ها، از رنگ‌هایی که متضاد هم هستند استفاده می‌شود. یکی از ترکیب رنگ‌های متضاد که با سبک هالیوودی هم‌خوانی دارد، رنگ‌های سفید و سیاه هستند که برای استفاده در مبلمان بسیار محبوب است.

نورپردازی به سبک هالیوودی

دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی حکم می‌کند که هر چه بیشتر از نور در خانه استفاده شود، نتیجه کار رضایت‌بخش و مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد. در نورپردازی سبک هالیوودی باید دست و دلباز عمل کرد و تا جایی که ممکن است از لوسترهای کریستالی و فلزی طلایی استفاده کرد. هیچ محدودیتی در مقدار و میزان نورپردازی سبک هالیوودی وجود ندارد اما به یاد داشته باشید که استفاده از لوسترهای کاغذی ایده جالبی نیست و بهتر است که از لوسترهای بزرگ و درخشان در این سبک استفاده کنید.

طراحی آشپزخانه در دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی

قبل‌تر اشاره کردیم که در دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی، می‌توان فضاهای مختلف خانه را به صورت دلخواه طراحی کرد اما بعضی از طراحی‌ها از بقیه زیباترند و ویژگی‌های متفاوتی دارند. برای طراحی اتاق نشیمن در سبک هالیوودی، اغلب عناصر دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو مشاهده می‌شوند. اما برای آشپزخانه پیشنهاد ما به شما سبک مدرن است زیرا که خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و هرچه خانه بزرگ‌تر و مجلل‌تر به نظر برسد، سبک هالیوودی بیش از پیش لوکس بودن خود را به رخ دیگران می‌کشد.

اتاق خواب‌ها در دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی

اتاق خواب‌ها، فضاهای خصوصی خانه هستند و شما آن‌ها را با سلیقه دلخواهتان طراحی می‌کنید و باید بدانید که مانند دیگر فضاهای خانه هیچ محدودیتی در طراحی اتاق خواب در سبک هالیوودی وجود ندارد. قرار دادن تصاویر خانوادگی با قاب‌های طلا و نقره می‌تواند از تزئینات جالب و مورد پسند برای اتاق خواب باشد. پیشنهاد ما بر این است که از نقاشی‌های گران قیمت به عنوان تزیین اتاق خواب استفاده نکنید زیرا که آن‌ها زیبایی به خصوصی دارند و بهتر است که در دید عموم قرار بگیرند و از این حیث، بهترین جا برای قرار دادن آن‌ها نشیمن است.

رنگ بندی در دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی

در طراحی داخلی به سبک‌های متفاوت، از رنگ‌های متناسب با فضا استفاده می‌کنند. در دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی، رنگ‌های سفید و مشکی نقش اصلی را ایفا می‌کنند و دیگر رنگ‌ها در کنار این دو رنگ جلوه می‌کنند. رنگ‌هایی نظیر آبی فیروزه‌ای، طلایی، نقره‌ای، سرخابی و رنگ‌هایی از این دست، رنگ‌هایی هستند که برای پالت رنگی دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی بکار می‌روند.

تزیینات در دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی

در هر سبک، از تزیینات بخصوصی استفاده می‌شود و سبک هالیوودی نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرچه برای تزیین بخش‌های مختلف خانه آزادی داریم اما برای زیباتر شدن خانه، بهتر است که این تزیینات با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشند. برای تزیینات از تصاویر هنرمندان هالیوودی که با طلا یا نقره قاب گرفته شد‌ه‌اند استفاده می‌شود.

استفاده از هنر آینه کاری نیز در این سبک مرسوم است و استفاده از آینه‌های طلا کاری شده و لوسترهای کریستالی گران قیمت و درخشان که زیبایی خاصی را به خانه می‌بخشند، ایده منحصر به فردی می‌تواند باشد. به یاد داشته باشید که خانه نباید بیش از حد شلوغ باشد اما اگر به تندیس و مجسمه علاقه دارید، می‌توانید مجسمه‌های کوچکی را در گوشه نشیمن قرار دهید.

نقش و اهمیت متریال فلز

متریال فلز در دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی نقش پر رنگی را دارد و باید در طراحی و اجرای المان‌های متفاوت، به جای شیشه، سرامیک، چوب و سفال تا حد ممکن از فلز استفاده کرد. رنگ فلزات نیز بسیار مهم است و همانطور که در بخش رنگ بندی در دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی بیان کردیم باید از رنگ‌های پر زرق و برق مانند طلایی و نقره‌ای به بسیاری استفاده کرد. میزهای فلزی، دکوری‌های فلزی، ظروف فلزی و تابلوهایی با قاب فلزی از جمله عناصری هستند که فلز در آن‌ها بکار رفته و همین نشان دهنده نقش و اهمیت متریال فلز در این سبک است.

نقش و اهمیت متریال فلز
نقش و اهمیت متریال فلز

سنگ مرمر در سبک هالیوودی

در بسیاری از طراحی‌های سبک هالیوودی دیده شده که سنگ مرمر نیز می‌تواند به جذابیت و زیبایی خانه شما بیفزاید. سنگ مرمر بیشتر در دکوراسیون داخلی سبک ایران باستان بکار می‌رود اما طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی نیز مانند سبک ایران باستان، گران تمام می‌شود و این اثبات می‌کند که ایده طراحی و اجرای سنگ مرمر در سبک هالیوودی نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد.

سنگ مرمر در سبک هالیوودی
سنگ مرمر در سبک هالیوودی

هزینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی

سبک هالیوودی ترکیب هنر و ثروت در خانه است. نمی‌توان گفت که دقیقا به چه مقدار بودجه برای پیاده سازی سبک هالیوودی نیاز است. همچنین یکی از دلایل این است که بخش‌های مختلف خانه به شکل‌های متفاوت و دلخواه شما طراحی و اجرا می‌شوند که همین موضوع سبب می‌شود تا نتوان به صورت دقیق اعلام کرد که چه مقدار بودجه باید اختصاص داد. اما تیم سورن ویلا با توجه به متراژ خانه و محدودیت‌هایی که در هزینه‌ها وجود دارند، برای شما یک بازه عددی تعیین خواهند کرد تا انتخاب برای شما عزیزان راحت‌تر باشد.

سوالات متداول مخاطبان سورن ویلا

  •         چه مدت زمانی را باید به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی اختصاص داد؟

همه چیز بسته به المان‌هایی است که قصد پیاده سازیشان را داریم. اگر قصد اجرای المان‌های زیادی را داشته باشید، به طبع به زمان بیشتری نیاز می‌شود.

  •         آیا دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی را می‌توان در خانه با متراژ پایین اجرا کرد؟

برای اجرای دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی، باید شجاعانه عمل کرد و تمامی محدودیت‌ها را کنار گذاشت. جذابیت و لاکچری بودن سبک هالیوودی در خانه با متراژ بالا و فضاهای باز بسیار چشمگیر تر است اما هیچ مانعی برای اجرای آن در خانه با متراژ پایین نیست.

  •         آیا تنها پارچه‌ای که در دکوراسیون داخلی سبک هالیوودی استفاده می‌شود ابریشم است؟

به جای ابریشم می‌توان از پارچه‌های مخملی، کتان، چرم و حتی جیر استفاده کرد اما پیش از این هم گفتیم که یک پارچه‌ی خوب و باکیفیت گران است و برای اجرای هرچه بهتر سبک هالیوودی باید از میان گران‌ترین‌ها انتخاب کرد.

  •         آیا می‌توان به عنوان تزیینات و اکسسوری از ظروف سفالی استفاده کرد؟

استفاده از ظروف سفالی ارزان قیمت ایده خوبی نیست و با دیگر المان‌ها و عناصر موجود در خانه متضاد هستند.

خدمات سورن ویلا

طراحی و اجرای انواع دکوراسیون داخلی، طراحی ویلا، بازسازی ویلا از دیگر خدمات شرکت سورن ویلا هستند که مخاطبان سایت سورن ویلا می‌توانند از طریق شماره‌های 09122155348 و 44277178(021) با کارشناسان ما در ارتباط باشند و از این خدمات استفاده کنند. متخصصان و کارشناسان تیم سورن ویلا درباره نحوه طراحی و اجرای پروژه‌ها و هزینه‌های آن‌ها به شما مشاوره رایگان می‌دهند.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها