جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

طراحی آشپزخانه ویلایی

طراحی آشپزخانه ویلایی

طراحی آشپزخانه ویلایی تاثیر زیادی در زیبایی یک ویلا مدرن دارد. مدل کابینت آشپزخانه و بودجه‌ای که برای دکوراسیون آشپزخانه ویلایی خود در نظر گرفته‌اید تاثیر به‌سزایی در ارزش ویلا دارد.شرکت سورن ویلا شما را برای داشتن یک آشپزخانه لاکچری و لوکس راهنمایی میکند.

طراحی آشپزخانه ویلایی

طراحی داخلی آشپزخانه ویلایی چه اهمیتی دارد؟

نمونه‌های بسیاری جهت ایده گرفتن از طراحی آشپزخانه ویلایی وجود دارد و این به شما کمک می‌کند تا نکات مهم در طراحی آشپزخانه ویلا را بیاموزید. بی‌شک همه ما آشپزخانه‌ای بزرگ و ایده‌آل به همراه نورپردازی عالی را می‌پسندیم. تمامی ویلاها نیاز به یک آشپزخانه ویلایی شیک و زیبا را دارند. در ادامه توضیحاتی درباره مدل کابینت آشپزخانه و سبک‌های آن می‌پردازیم.

روش طراحی داخلی آشپزخانه ویلایی

فرد طراح وظیفه طراحی آشپزخانه ویلایی را به عهده دارد که در سبک‌های متفاوتی طراحی و اجرا می شود . تصمیم آنکه طراحی آشپزخانه کلاسیک یا طراحی آشپزخانه مدرن باشد بر عهده کارفرماست اما باید بدانید که طراحی‌های آشپزخانه مدرن مناسب آشپزخانه‌های کوچک و طراحی‌های سبک کلاسیک مناسب آشپزخانه‌های بزرگ هستند.
آشپزخانه مدرن امروزی فاقد میز نهارخوری است؛ میز نهارخوری دست و پاگیر است و برای طراحی آشپزخانه مدرن امروزی که معمولا متراژ کمی دارد مناسب نیست. از آن‌جا که اینگونه آشپزخانه‌ها متراژ کمی دارند طراحی و مدل کابینت نقشی مهم درطراحی آشپزخانه ویلایی دارد.

در سبک مدرن از اشکال هندسی ساده برای طراحی استفاده می‌شود و همین باعث می‌شود از کمترین فضایی که در اختیار دارید بیشترین استفاده را ببرید. در نتیجه قبل از طراحی داخلی آشپزخانه ویلایی باید سبک‌های مختلف از طراحی آشپزخانه ویلایی را بشناسید.

روش طراحی داخلی آشپزخانه ویلایی

انواع طراحی آشپزخانه ویلایی

طراحی آشپزخانه ویلایی انواع مختلفی دارد که به انتخاب کارفرما، متراژ آشپزخانه، زیربنا، مدل کابینت و غیره،بستگی دارد. با تمام این تفاسیر با توجه به موارد ذکر شده، آشپزخانه‌های ویلایی به هفت صورت قابل طراحی و اجرا هستند. هر کدام از آن‌ها پر از جزئیات است و ما صرفا برای شما مخاطب سورن‌ویلا آن‌ها را نام می‌بریم و برای درک بهتر، می‌توانید این طراحی‌ها را در اینترنت مشاهده کنید.

  • طراحی آشپزخانه به صورت خطی
  • طراحی آشپزخانه به صورت دو طرفه
  • طراحی آشپزخانه با مدل U
  • طراحی آشپزخانه ویلایی با مدل L
  • طراحی آشپزخانه به شکل یک جزیره
  • طراحی آشپزخانه تمیز یا دکوری
  • طراحی آشپزخانه کثیف یا مطبخ

انتخاب سبک برای طراحی و اجرای آشپزخانه ویلایی

سبک‌های متفاوتی برای طراحی و اجرای یک پروژه آشپزخانه ویلایی وجود دارند. ما چند تا از آن‌ها را جهت آشنایی شما با این موضوع صرفا نام می‌بریم و بعد به توضیح سبک مدرن و کلاسیک که از محبوب‌ها در دنیای امروز هستند می‌پردازیم.

  • دکوراسیون سبک مدیترانه‌ای
  • دکوراسیون سبک ویکتوریایی
  • دکوراسیون سبک اسکاندیناویایی
  • دکوراسیونسبک روستیک
  • دکوراسیونسبک نئوکلاسیک
  • دکوراسیونسبک مدرن
  • دکوراسیونسبک کلاسیک

طراحی‌های سبک مدرن برای آشپزخانه ویلایی

اجرای طراحی یک آشپزخانه ویلایی مدرن به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از آن‌ها متراژ آشپزخانه ویلایی شماست. بالاتر گفته شد که طراحی داخلی آشپزخانه کوچک معمولا به سبک مدرن انجام می‌پذیرد. در آشپزخانه مدرن از رنگ‌های روشن برای طراحی کابینت استفاده می‌شود تا آشپزخانه بزرگتر به نظر آید.

مدل کابینت‌هایی که در این سبک طراحی و اجرا می‌شوند بدون دسته و کشویی هستند و جنس آن‌ها معمولا هایگلاس مات است. همچنین مدل کابینت‌ها باید بگونه‌ای باشد که بتوان وسایل زیادی در آن‌ها جای داد. همین‌طور در سبک مدرن از طراحی هرگونه تزئینات اضافی که باعث شلوغ نشان دادن آشپزخانه می‌باشند خودداری شده‌است.

دیگر مطلبی که وجود دارد این است که اگر قصد دارید یک آشپزخانه مدرن داشته‌باشید باید دیگر محیط‌های ویلا نیز از طراحی سبک مدرن بهره‌مند باشند تا اجزای آشپزخانه ویلا با دیگر اجزای ویلا هم‌خوانی داشته‌باشند. در این سبک، طراحی میز کانتر بجای اوپن انجام می‌شود و بالای میز کانتر برای نورپردازی از هالوژن استفاده می‌شود.

تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند این است که نباید وسایل اضافی به عنوان دکور روی میز کانتر قرار بگیرند. قرار دادن تزئینات اضافی روی میز کانتر غیر اصولی است و باعث برهم زدن زیبایی و نظم آشپزخانه می‌شود. توجه داشته باشید که طراحی آشپزخانه باید به سمت فضای سبز طراحی شود.

طراحی‌های سبک مدرن برای آشپزخانه ویلایی

طراحی‌های سبک کلاسیک برای آشپزخانه

سبک کلاسیک از زمان قدیم تا به امروز پرطرفدار بوده و از محبوبیتش کاسته نشده‌است. آشپزخانه‌های کلاسیک اغلب محیطی مربع شکل را دارا هستند و برخلاف سبک مدرن مناسب آشپزخانه‌هایی با متراژ بالا هستند. کابینت آشپزخانه به طرح چوب و معرق و منبت‌کاری کابینت، نقش‌ونگارهای رومی و یونانی را دارا است.

طراحی‌های سبک کلاسیک برای آشپزخانه

ارائه طراحی و اجرای انواع و اقسام کابینت آشپزخانه

کابینت‌های سبک مدرن و کلاسیک بیانگر لاکچری و ساده‌بودن هستند. در آن‌ها از ساده‌ترین رنگ‌ها و همچنین فرم‌های کشیده استفاده می‌شود. بسیاری از افراد با مشکل انتخاب نمودن نوع متریال، سبک و نوع طراحی مواجه هستند اما تیم سورن‌ویلا تلاش خواهد کرد تا آشپزخانه دلخواهتان را داشته باشید.

تیم سورن‌ویلا در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی پلان و D3 آشپزخانه‌تان را انجام می‌دهد و پیش از عملیات اجرای پروژه شما نظاره‌گر فضای نهایی آشپزخانه‌تان خواهید بود تا آسوده خاطر و از انتخابتان اطمینان حاصل کنید. تیم سورن‌ویلا از متخصصان و کارشناسانی کارکشته تشکیل شده و این تیم توانایی اجرای پروژه‌هایی با حداقل بودجه انتخابی شما، به زیبایی هر چه تمام‌تر را دارد. پس نگران هزینه و نوع متریال بکار رفته نباشید که این دو هیچ ارتباطی با زیبا بودن فضای آشپزخانه شما ندارد.

ارائه طراحی و اجرای انواع و اقسام کابینت آشپزخانه

ارائه طراحی‌های کابینت سبک کلاسیک و مدرن

پیش از هرچیزی برای دکوراسیون آشپزخانه شما باید سبک طراحی آشپزخانه ویلایی انتخاب شود. گرچه سبک‌های بسیاری در جهان وجود دارند، چند سبک در ایران محبوب و پرطرفدار هستند که آن‌ها را به دو دسته تقسیم می‌کنیم.

این سبک‌ها عبارتند از:

  • طراحی سبک مدرن
  • طراحی سبک کلاسیک

پس از آشنا شدن با سبک‌ها شما قادر هستید تا طبق سلیقه‌تان انتخاب درستی داشته‌باشید. توضیحات متنی این سبک‌ها تخصصی و پر از جزئیات است بنابراین با ارائه طرح‌های متنوع و متفاوت تیم سورن‌ویلا به شما کمک خواهد کرد تا متوجه تفاوت این سبک‌ها شوید، از آن‌ها ایده بگیرید تا در نهایت به آشپزخانه دلخواهتان دست یابید.

 نورپردازی آشپزخانه ویلایی

پنجره‌ای آفتاب‌گیر، چراغ‌ها و لامپ‌هایی که در طراحی آشپزخانه ویلا برای نورپردازی استفاده می‌شوند منابع نوری هستند که در این بخش از مقاله به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. گرچه شما مخاطبان سایت سورن‌ویلا می‌دانید که بحث نورپردازی آشپزخانه، مبحثی گسترده و تخصصی است با این‌حال ما تلاش خواهیم کرد تا با ارائه توضیحات مختصری شما را تا حدی با این موضوع آشنا کنیم.اجرای نورپردازی آشپزخانه در قسمت‌های مختلف آن مانند فضای بالای اجاق،ویترین‌های دکوری، کابینت‌ها و سینک ظرف‌شویی انجام می‌شود.طراحی و اجرای نورپردازی آشپزخانه باید بگونه‌ای انجام شود تا سایه‌های ایجاد شده حاصل از نور باعث برهم‌زدن زیبایی آشپزخانه نشود تا احساس ناخوشایندی به نظاره‌گر منتقل نکند.

نورپردازی آشپزخانه کلاسیک به صورت خطی است و با توجه به جنس کابینت‌ها، نور لامپ‌ها می‌تواند آفتابی یا یخی باشد و برای روشنایی بیشتر می‌توان از نورهای کانونی، درون ویترین‌ها و کابینت‌های دکوراتیو آشپزخانه استفاده کرد.

نورپردازی آشپزخانه ویلایی
نورپردازی آشپزخانه ویلایی

طراحی و اجرای دیوارپوش برای آشپزخانه

مدل‌های متفاوتی از دیوارپوش‌ها در بازار موجود هستند که با مشورت با طراح و معمار، با توجه به سبک آشپزخانه، پس از اندازه‌گیری دیوارها اقدام به خرید دیوارپوش می‌کنید. چند مدل از این دیوارپوش‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد تا با آن‌ها آشنا شوید.

  • دیوارپوش‌های سرامیکی که طرح‌های متنوعی از آن‌ها در بازار موجود است.
  • دیوارپوش‌های آکریلیکی بسیار شیک و مدرن هستند و جنس‌ها از نوعی طلق و مانند شیشه هستند حتی می‌توانید با توجه به سبک آشپزخانه داخل آن‌ها را رنگ بزنید.
  • دیوار‌پوش‌های چوبی از قیمت نسبتا خوبی برخوردار و همانطور که از نامشان پیداست به طرح چوب هستند و در صورتی که نمی‌خواهید از دیوارپوش‌های سرامیکی استفاده کنید، این مدل از دیوارپوش‌ها جایگزین مناسبی هستند.

طراحی کف آشپزخانه ویلایی

مدل‌های بسیاری از کف وجود دارد که ما برای شما مخاطبان پشنهاد میشود با شرکت سورن‌ویلا جهت آشنایی شما با این موضوع، چند تا از آن‌ها را نام می‌بریم.

  • چوب‌های جنگلی مانند چوب درخت گردو و گیلاس و …
  • چوب صنعتی نسبت به چوب‌های جنگلی ارزان‌تر هستند و اگر بودجه اختصاصی شما محدود است، چوب صنعتی جایگزین خوبی برای چوب‌های جنگلی می‌باشد.از جمله چوب ترمو 
  • بامبو از زیر مجموعه‌های چوب‌های سخت است با این تفاوت که آسیبی به محیط‌زیست نمی‌رساند.
  • لمینت نسبت به چوب طبیعی ارزان‌تر است و اگر بودجه محدودی دارید، این گزینه را نیز می‌توانید در نظر بگیرید. لمینت از چوب ساخته نشده و در اصل پوششی پلاستیکی است که شبیه به چوب است.

طراحان سورن‌ویلا درباره متریال مورد نظر برای کف آشپزخانه را با توجه به بودجه و سلیقه‌تان، به شما پیشنهاداتی ارائه می‌کنند.

طراحی کف آشپزخانه ویلایی

 شرکت سورن ویلا

تیم سورن‌ویلا با بیش از دو دهه تجربه در طراحی و ساخت ویلا،  تشکیل شده از کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای و کارکشته است. از آنجایی که طراحی و ساخت ویلا پروژه‌ای پر جزئیات است، پیشنهاد می‌کنیم که طراحی و ساخت ویلای رویاییتان را به ما بسپارید. تیم سورن ویلا تلاش خواهد کرد تا رویایی که در سر دارید به واقعیت تبدیل شود. شما مخاطبان سایت سورن‌ویلا می‌توانید از طریق شماره‌های 44277178(021) و 09122155348 باکارشناسان ما در ارتباط باشید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها