جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دکوراسیون داخلی سبک ژاپنی

دکوراسیون داخلی سبک ژاپنی

دکوراسیون داخلی سبک ژاپنی که ریشه در آداب و رسوم و فرهنگ مردم شرق آسیا دارد. این سبک مبتنی بر هماهنگی و تعادل طبیعت با خلقت است و بر ارتباط با طبیعت تاکید دارد. دکوراسیون به سبک ژاپنی حس آرامش را منتقل می کند و فضایی آرام و بدون تزئین ایجاد می کند. این سبک به فضای چاشنی آرام، رزین دغدغه های زندگی مدرن نسبت داده می شود.شرکت سورن ویلا که در زمینه دکوراسیون داخلی،محوطه سازی ویلا،بازسازی ویلا و… شناخته شده میباشد شما را در با انواع متفاوت دکوراسیون های داخلی در سبک های متفاوت آشنا میکند باما همراه باشید.

عوامل اصلی در چیدمان دکوراسیون داخلی سبک ژاپنی

فرهنگ ژاپن را براساس احترام و عشق به طبیعت میشناسند.بهترین روش برای آوردن طبیعت به داخل منزل یا مکانی که در آن کار میکنیم استفاده ازگیاهان است.حتی میتوانید ازگیاهان سنتی مربوط به کشور ژاپن استفاده کنید مانند بامبو ،بونسای این گیاهان نمادی ازژاپن به حساب می آیند.توجه داشته باشید که در این نوع سبک از ترکیب گل های رنگارنگ خیلی مرسوم نیست.

گیاهان

فرهنگ ژاپن را براساس احترام و عشق به طبیعت میشناسند.بهترین روش برای اوردن طبیعن به داخل منزل یا مکانی که در آن کار میکنیم استفاده ازگیاهان است.حتی میتوانید ازگیاهان سنتی مربوط به کشور ژاپن استفاده کنید مانند بامبو ،بونسای این گیاهان نمادی ازژاپن به حساب می آیند.توجه داشته باشید که در این نوع سبک از ترکیب گل های رنگارنگ خیلی مرسوم نیست.

گیاهان
گیاهان

شوجی

دیوارهای ژاپنی که آن ها را با نام شوجی میشناسند، از مهمترین و بهترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی سبک ژاپنی بشمار می آیند. به دلیل قیمت بالای خانه ها، خانه های ژاپنی معمولا کوچک هستند و بیشترمردم در آپارتمان زندگی می کنند. به همین دلیل هر اینچ از فضا نیاز به استفاده دارد که در و دیوارهای کشویی بهترین راه برای بهینه سازی ازفضای خانه است.

جنس درب های ژاپنی از یک نوع کاغذ نیمه شفاف و مرغوب است که درون قاب های چوبی قرار میگیرند.اما درب های مدرن این دیوار ها از پانل شیشه ای که درون توری های چوبی قرار میگیرند ساخته میشوند.

توجه داشته باشید که این دیوارهای شوجی نور طبیعی و فضای طبیعت را از بین نمیبرند.زیرا نصب یک دیوار بزرگ با درب های کشویی که از شیشه ساخته شده اند باعث استفاده بهینه از نور طبیعی و فضای طبیعت اطراف می باشد.

شوجی
شوجی

چوب طبیعی

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد هماهنگی با طبیعت این است که عناصر چوبی طبیعی را در خانه خود بگنجانید. فرهنگ ژاپنی به دلیل استفاده از عناصر چوبی در مسکن معروف است. تمامی المان ها مانند دیوارها، درها، پانل های چوبی و قاب ها از چوب طبیعی ساخته شده اند.

رایج ترین چوب استفاده شده در المان های موجود از درختانی مانند افرا، کاج قرمز و سرو به دست می آید. بامبو همچنین رایج ترین چوب برای اهداف تزئینی در نظر گرفته می شود. بافت نه تنها در چوب بلکه در بسیاری از قسمت های خانه های ژاپنی دیده می شود.

برای رقم زدن آرامش بیشتر در محیط خانه خود ما به شما پیشنهاد میکنیم تا از کفپوش هایی با جنس بامبو استفاده نمائید.وجود خطوط های منظم در فضای خانه میتواند آرامش بی نظیری را برای شما فراهم کند.

چوب طبیعی
چوب طبیعی

مبلمان به سبک ژاپنی

مبلمان موجود در دکوراسیون داخلی سبک ژاپنی خیلی ساده با ارتفاع کم و نزدیک به سطح زمین میباشند.که اصولا از این نوع مدل مبلمان برای صرف چایی و دورهمی های دوستانه بکار میرود این نوع مدل از کوسن هایی که روی زمین و زیرپا قرار میگیرند استفاده میشوند.

مبلمان به سبک ژاپنی
مبلمان به سبک ژاپنی

طرح های مینیمال و فضای باز

طراحی مینیمالیستی و فضای باز در دکوراسیون داخلی سبک ژاپنی بسیار مهم است. علاوه بر این، نور طبیعی یکی دیگر از عوامل مهم در این سبک است. خانه های ژاپنی مملو از نور طبیعی هستند و استفاده از پنجره های عریض و سقف های باز راهی عالی برای ورود نور به خانه است.

در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی از پرده برای پوشاندن پنجره ها استفاده نمی شود. طراحی خانه ژاپنی از رنگ های موجود در طبیعت الهام گرفته شده است و رنگ هایی که در این سبک خودنمایی می کنند قهوه ای در عناصر چوبی و سبز در گیاهان است.

طرح های مینیمال و فضای باز
طرح های مینیمال و فضای باز

پالت رنگی مورد استفاده در سبک ژاپنی

پالت رنگی در سبک ژاپنی ریشه در طبیعت و فلسفه ذن دارد و بر پایه سادگی، آرامش و تعادل بنا شده است. رنگ های خنثی و ملایم مانند کرم، بژ، شیری و خاکستری روشن، پایه و اساس این پالت را تشکیل می دهند و حس صلح و آرامش را به فضا القا می کنند.

رنگ های طبیعی مانند قهوه ای، سبز و آبی نیز به عنوان مکمل در این سبک استفاده می شوند و حس تعلق به طبیعت را به وجود می آورند. رنگ های تیره تر مانند مشکی و زغالی نیز برای ایجاد تضاد و عمق در فضا به کار می روند.

استفاده از رنگ های پاستلی مانند صورتی کم رنگ، آبی آسمانی و سبز نعنایی نیز در سبک ژاپنی رواج دارد و به فضا لطافت و ظرافت می بخشد.

به طور کلی، پالت رنگی در سبک ژاپنی از تنوع رنگی محدودی برخوردار است و بر هماهنگی و تعادل بین رنگ ها تمرکز دارد. استفاده از رنگ های خنثی و طبیعی، فضایی آرام و صلح آمیز را به وجود می آورد و حس تعلق به طبیعت را در انسان تقویت می کند.

پالت رنگی مورد استفاده در سبک ژاپنی
پالت رنگی مورد استفاده در سبک ژاپنی

ایده طراحی خانه به سبک ژاپنی

رنگ های خنثی برای دیوارها

اساس طراحی سبک ژاپنی استفاده از رنگ های خنثی و طبیعی است. استفاده از رنگ های بژ، قهوه ای، کرم و مشکی در رنگ آمیزی دیوارهای اتاق در این سبک طراحی رایج است.

سادگی و تمیزی نماد سبک ژاپنی است و استفاده از کاغذ دیواری با رنگ های تند یا تصاویر بسیار شاد و جذاب در سبک ژاپنی جایی ندارد.

استفاده از برچسب های کوچک با طرح شکوفه های گیلاس برای از بین بردن تاثیر یکنواخت و ساده روی دیوارها کافی است. برای تقسیم بندی فضا در اتاق می توانید از پارتیشن های چوبی با طرح های خاتم کاری که قابل جابجایی هستند استفاده کنید.

وان در حمام

در دکوراسیون حمام ژاپنی از وان های عمیق و کوچک که معمولاً یک صندلی در کنار آنها وجود دارد استفاده می شود. اکثر افرادی که در کشورهای غربی زندگی می کنند و به سلامت و راحتی خود اهمیت می دهند این مدل وان را در حمام خود نصب می کنند.

هنگام طراحی حمام به سبک ژاپنی، انتخاب عناصر مرتبط با آب بسیار مهم است. صدای آب که در حمام شنیده می شود، مانند صدای مطبوع آب در ورودی خانه، مراقبه را تقویت می کند و استرس را از بین می برد.

مبلمان و تخت خواب

در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی باید دیگر مدل های مبلمان را فراموش کنید و از مدل های خاص پیروی از سبک ژاپنی استفاده کنید. فرهنگ ژاپنی دوست دارد از مبلمانی استفاده کند که تا کف پایین باشد و در وسط اتاق قرار گیرد.

یک تخت خواب مناسب به سبک ژاپنی نیز باید کم ارتفاع و نزدیک به زمین باشد. در این سبک طراحی، قفسه های بامبو در کنار تخت ضروری است.

هنگام چیدمان اتاقی به سبک ژاپنی، باید محدودیت ها را در نظر گرفت. به دلیل استفاده از انواع وسایل اضافی و عدم نیاز به برهم زدن سادگی و الگوی این سبک طراحی.

تضاد رنگی

برای ایجاد حسی ناب و واقعی باید تا حد امکان از تضاد رنگی قوی و واضح استفاده کرد. به عنوان مثال، دیوارهای روشن با مبلمان یا ملافه تیره تکمیل می شوند. به یاد داشته باشید که کنتراست رنگ باید فقط در دو مورد اعمال شود و بقیه چیزها باید طبیعی بماند. همانطور که قبلا ذکر شد، بژ، کرم، قهوه ای و مشکی از جمله رنگ های مورد علاقه در سبک ژاپنی هستند.

کفپوش تاتامی

یکی از قوانین اصلی طراحی سبک ژاپنی استفاده از کفپوش تاتامی است. تاتامی یک ماده سنتی است که از فرآوری حصیر برنج تولید می شود. دلیل استفاده از تاتامی نرم و راحت بودن آن مخصوصاً برای پاهای برهنه است.
شما می توانید یک تکه تشک تاتامی برای پوشاندن زمین یا برش تشک برای قسمت های مختلف مانند قسمت های نشیمن بخرید.

کفپوش تاتامی
کفپوش تاتامی

درب های کشویی

هیچ خانه ژاپنی بدون درهای کشویی وجود ندارد. این نوع درب بخش مهمی از طراحی سبک ژاپنی است. بهترین انتخاب برای انتخاب درب، دری با چارچوب چوبی و پانل های شیشه ای یا کاغذ شفاف روی قاب است.

درب های کشویی
درب های کشویی

نورپردازی متناسب

بهترین چیزی که می توان به علاقه مندان به طراحی این سبک توصیه کرد، تنظیم نور از متوسط ​​به روشن است. نور روشن مانع آرامش می شود و آرامش را بر هم می زند، اما برعکس، نور ملایم تصور قوی از دکوراسیون ژاپنی را منتقل می کند.
در صورت امکان، بهتر است منبع نور را پنهان کرده و پرتوها را پخش کنید. این نوع نورپردازی به ایجاد فضایی آرام در خانه کمک می کند، به خصوص اگر مبلمان ژاپنی در طراحی دکوراسیون گنجانده شود.

در دکوراسیون داخلی سبک ژاپنی نور طبیعی جایگاه ویژه ای دارد اما از لامپ هایی که ظاهری ساده و تمیز دارند برای نورپردازی خانه در هنگام غروب استفاده می شود.
می توانید از لامپ های آویز نلسون استفاده کنید تا دکوراسیون منزل خود را شبیه یک خانه اصیل ژاپنی کنید. لامپ های فانوس ساخته شده از کاغذ مخصوص جلوه بسیار زیبایی در دکوراسیون منزل شما ایجاد خواهند کرد.

نورپردازی متناسب
نورپردازی متناسب

سورن ویلا

شرکت سورن ویلا که کار خود را از سال 1389 شروع کرد به استخدام افرادی حرفه‌ای و متخصص در زمینه دکوراسیون داخلی، طراحی ویلا، بازسازی ویلا و … پرداخته است. تیم سورن ویلا آنچه که از خانه خود متصورید را به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان طراحی و پیاده سازی میکند. مخاطبان سایت سورن ویلا می‌توانند از طریق شماره‌های 09122155348 و 44277178(021) با کارشناسان حرفه ای شرکت در ارتباط باشند و از خدمات ما استفاده کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها