جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دکوراسیون داخلی سبک هندی

دکوراسیون داخلی سبک هندی

دکوراسیون داخلی سبک هندی به عنوان یکی از متنوع ترین سبک ها شناخته میشود و به دلیل اختلاف در فرهنگ ، هنر، دین و… بسیار متفاوت با بقیه سبک ها شناخته میشود رنگ المانی است که در این سبک بسیار زیاد مورد توجه قرار میگیرد.رنگ ها با فرهنگ مردمان هند بسیار درآمیخته است.نکته جالب توجه این است که در هند مراسم هولی یا همان جشن رنگ برگزار میشود به همین خاطر رنگ در فرهنگ هند بسیار مهم است.

در دکوراسیون داخلی سبک هندی علاوه بر رنگ از عناصری مثل آینه ها ،مجسمه ها یا بت ها ،پاراون های چوبی(پارتیشن های متحرک)،قاب های چوبی ،پارچه های رنگی و… بکار میرود.شرکت سورن ویلا در اینجا شما را راهنمائی میکند تا با طراحی دکوراسیون سبک هندی بیشتر آشنا شوید.

دکوراسیون داخلی سبک هندی
دکوراسیون داخلی سبک هندی

فاکتورهای جذاب و مهم در دکوراسیون داخلی سبک هندی

همانطور که در قبل گفته شد یکی از جذاب ترین سبک ها ، میتوان دکوراسیون داخلی سبک هندی را نام برد به دلیل اختلاف در فرهنگ ،تاریخ و هنر موجود در هندوستان باعث شده تا شما در این سبک شاهد المان و فاکتورهای گوناگون باشید.شرکت سورن ویلا شما را بیشتر درآشنایی با دکوراسیون داخلی سبک هندی آشنا میکند با ما همراه باشید.

  • رنگ ها

مهمترین و اصلی ترین شاخص در دکوراسیون سبک هندی استفاده از رنگ است.که اصولا این رنگ ها گرم و تیره  در مقابل پس زمینه های روشن است که باعث به وجود امدن سبک متفاوت هندی میشود.

در این سبک اغلب از رنگ های نارنجی،قرمز ،آبی لاجوردی ،سبز استفاده میشود و پرکاربرترین رنگ را میتوان به رنگ قرمز اشاره کرد. بهتر است که در این سبک از رنگ هایی استفاده کنید که تند و پراز جنب و جوش هستند آن هارا با سایر رنگ های دیگر ترکیب کنید.

رنگ در دکوراسیون داخلی سبک هندی
رنگ در دکوراسیون داخلی سبک هندی
  • وسایل چوبی

وسایل چوبی یکی از فاکتورهای مهم در این سبک محسوب میشود.قابل ذکر است که احتیاجی به تکرار این المان در خانه نیست کافیست دو یا سه المان مهم را در خانه خود با وسایل چوبی در نظر بگیرید.اصولا وسایل چوبی بکار رفته در این سبک به عنوان پایه یادسته های خمیده و منبت کاری شده به روی عاج فیل یا صفحات فلزی هستند.

وسایل چوبی در دکوراسیون داخلی سبک هندی
وسایل چوبی در دکوراسیون داخلی سبک هندی
  • پارچه های هندی

پارچه های هندی که از سالیان طولانی زبان زد خاص و عام بوده و هستند. از آن ها در پرده های بلند ،تخت خواب ها و… استفاده میکنند .همچنین شما عزیزان میتوانید از پارچه های سیلک برای کوسن ها استفاده کنید و برای صندلی ها از پارچه های کتان و میزهای عسلی از پارچه های زیبا و تزئینی استفاده میکنند.

پارچه های هندی در دکوراسیون داخلی سبک هندی
پارچه های هندی در دکوراسیون داخلی سبک هندی
  • فضای غیر رسمی

طراحان هندی برای اوردن آرامش در محیط خانه و تبدیل آن به محیط های غیر رسمی ترجیح میدهند متفاوت تر عمل کنند برای مثال از مبل های راحتی و صندلی های کوتاه در کنار میز های عسلی استفاده میکنند جالب توجه است که حتی برای ایجاد یک محیطی دوستانه تر و جذاب تر میتوان از تاب های سنتی مخصوص سبک هندی هم استفاده کرد.

فضای غیر رسمی در دکوراسیون داخلی سبک هندی
فضای غیر رسمی در دکوراسیون داخلی سبک هندی
  • المان های تزئینی

تنوع زیاد در صنایع دستی هندوستان باعث شده تا از آن ها در دکوراسیون منزل بیشتر استفاده شود به عنوان مثال المان هایی همچون گلدان های سفالی ، عروسک های چرمی ،لامپ های برنجی ،گلدان های برنجی و … استفاده میشود.

المان های تزئینی در دکوراسیون داخلی سبک هندی
المان های تزئینی در دکوراسیون داخلی سبک هندی
  • مجسمه و نقاشی ها

اگر میخواهید سبکی متفاوت مانند سبک خانه های هندی داشته باشید پیشنهاد ما به شما استفاده از تابلوهای نقاشی در اندازه های مختلف است. از مجسمه ها هم میتوانید در دکور خانه خود استفاده کنید.نکته جالبی که در این سبک وجود دارد این است مجسمه هایی که اغلب در این سبک ها استفاده میشود جزئی از نمادهای مذهبی است که اصولا این مجسمه ها عبارتند از اشکالی همچون فیل ، لاک پشت ،شتر و… میباشد.

مجسمه و نقاشی ها در دکوراسیون داخلی سبک هندی
مجسمه و نقاشی ها در دکوراسیون داخلی سبک هندی
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها