جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای برگرفته از خانه‌های کشورهای حوزه دریای مدیترانه است. 21 کشور در حوزه دریای مدیترانه قرار دارند اما سبک مدیترانه‌ای در هر کدام از آن‌ها به شیوه‌ای متفاوت طراحی و اجرا می‌شود. یونان، ایتالیا، اسپانیا و مراکش کشورهایی هستند که مردمشان به زیبایی هرچه تمام‌تر سبک مدیترانه‌ای را در خانه‌هایشان بکار می‌برند. در قرن بیستم یا دقیق‌تر سال 1920 میلادی، نفوذ زیاد اسپانیایی‌ها در کشور ایالات متحده سبب شد تا این سبک راهی خانه‌های این کشور شود. در ادامه؛ به ارائه توضیحاتی درباره ویژگی‌های اساسی دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای و مدل‌های متفاوت آن می‌پردازیم. 

دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای
دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

ویژگی‌های اساسی دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

اجرای سبک مدیترانه‌ای در خانه دارای اصول و ضوابطی است که حتماً باید رعایت شوند. در این بخش، بسیاری از ویژگی‌های اساسی دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای را نام بردیم و در ادامه مقاله به ارائه توضیحاتی درباره آن‌ها می‌پردازیم.

  • استفاده از درب‌های چوبی در طراحی
  • استفاده از گل‌ و گیاه‌های مدیترانه‌ای در تراس یا بالکن
  • طراحی دیوارها به رنگ سفید به همراه گچ‌بری
  • استفاده از عناصر سبک روستیک در خانه
  • محدودیت برای تزیینات خانه
  • اهمیت نورپردازی طبیعی
  • بکار بردن متریال‌های طبیعی 

مدل‌های متفاوت دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

بالاتر به این موضوع اشاره داشتیم که کشورهای بسیاری در حوزه دریای مدیترانه قرار دارند و سبک مدیترانه‌ای در هر کدام از آن‌ها به شکلی متفاوت اجرا می‌شود. بنابراین؛ تصمیم گرفتیم تا توضیحات مختصری درباره مدل‌های متفاوت دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای را به مخاطبان سایت سورن ویلا ارائه دهیم.

  • دکوراسیون به سبک یونانی

هر کدام از مدل‌های دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای به شکلی خاص طراحی و اجرا می‌شوند. از ویژگی‌های دکوراسیون به سبک یونانی، می‌توانیم به رنگ بندی آن اشاره کنیم و بدانید که در سبک یونانی از رنگ آبی فیروزه‌ای به طور چشمگیری استفاده می‌کنند. همچنین بکار بردن مبلمانی ساده و طراحی ستون همانند دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک، در این سبک مرسوم هستند. در طراحی، برای کف از کاشی‌های طرحدار و دیوار به رنگ سفید استفاده می‌کنند که بهتر است با رنگ بندی مبلمان در تضاد باشند.

دکوراسیون به سبک یونانی
دکوراسیون به سبک یونانی
  • دکوراسیون به سبک اسپانیایی

از ویژگی‌های منحصر به فرد سبک اسپانیایی به طراحی سقف و دیوارها اشاره می‌کنیم و جالب توجه است که خانه‌هایی با دکوراسیون داخلی به سبک اسپانیایی، دارای سقف شیروانی هستند و نکته‌ای که درباره دیوارهای خانه وجود دارد گچ بری‌های صاف آن‌هاست. فضای خانه کاملا باز است و فضای زیادی برای گذراندن وقت، تفریح و بازی کردن وجود دارد.

دکوراسیون به سبک اسپانیایی
دکوراسیون به سبک اسپانیایی
  • دکوراسیون به سبک مراکشی

در دکوراسیون به سبک مراکشی توجه بسیاری به تاریخ این کشور شده است و معماران از طبیعت این کشور برای طراحی‌هایشان الهام می‌گیرند. مبلمانی چوبی، لوازم دکوری فلزی و براق، کاشی‌های طرحدار برای کف و فرش‌های رنگی از عناصری هستند که در این سبک بکار می‌روند.

دکوراسیون به سبک مراکشی
دکوراسیون به سبک مراکشی
  • دکوراسیون به سبک ایتالیایی

قبل از اینکه به توضیح این بخش بپردازیم باید بگوییم که انتخاب جسورانه برای متریالی که نیاز داریم بسیار مهم است؛ زیرا که در سبک ایتالیایی از نقاشی‌های زمان‌بر روی سطح دیوار، کفپوش‌هایی از جنس چوب، تیرهای بزرگ روی سقف و سازه‌هایی که از سنگ ساخته شده‌اند. استفاده می‌کنیم.

دکوراسیون به سبک ایتالیایی
دکوراسیون به سبک ایتالیایی
  • دکوراسیون به سبک مدیترانه‌ای مدرن

دکوراسیون به سبک مدیترانه‌ای مدرن، حاصل ترکیب عناصر سنتی و المان‌های مدرن است. متریال‌های سنگی، چوبی و کاشی با المان‌های مدرنی که با ویژگی‌های اساسی دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای هم‌خوانی دارند؛ در این مدل از دکوراسیون نقش دارند.

دکوراسیون به سبک مدیترانه‌ای مدرن
دکوراسیون به سبک مدیترانه‌ای مدرن

پالت رنگی در سبک مدیترانه‌ای

اغلب برای پرده‌ها از رنگ‌های روشن مانند سفید یا کرم و برای مبلمان از پالت رنگی که رنگ‌هایش در تضاد با دیگر عناصر هستند؛ استفاده می‌شود. گرچه باری دیگر بر این نکته تأکید می‌کنیم که همه چیز به سبکی که اجرا می‌کنید مرتبط است. در سبک مدیترانه‌ای بیشتر از هر چیزی از رنگ‌های خورشید استفاده می‌کنیم تا فضا، احساس گرم و شادابی را به ما منتقل کند. بکار بردن رنگ‌های سفید، زرد، نارنجی و … در این سبک مرسوم هستند اما استفاده از رنگ‌های آبی دریا، سبزآبی و کبالت نیز محبوب است.

اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای اغلب شامل چند صندلی، یک مبل با ارتفاع کم و میز عسلی است. همچنین در اتاق نشیمن می‌توان از عناصر تزیینی مانند یک دراور، کتابخانه و چند صندلی بزرگ استفاده کرد. دیوار با پرداخت‌های طبیعی و لوسترهای ساده از دیگر ویژگی‌های اتاق نشیمن هستند. اگر و تنها اگر قصد استفاده از لوستر فلزی دارید، سبک اجرایی شما باید ایتالیایی باشد و در غیر این صورت استفاده از لوسترهای فلزی مجاز نیست.

اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای
اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

مبلمان در سبک مدیترانه‌ای

مبلمانی چوبی، صرف نظر از هر سبکی که قصد اجرای آن را دارید بسیار محبوب هستند و استفاده از آن‌ها جلوه خاصی به خانه می‌بخشند. همچنین مبلمانی که عناصر فلزی ظریف در آن‌ها بکار رفته؛ از گزینه‌های محبوب برای مبلمان در سبک مدیترانه‌ای هستند. برای اتاق نشیمن نیز می‌توانید از مبلمانی استفاده کنید که ارتفاع کمی دارند اما بدانید که توجه به سبکی که قصد اجرای آن را دارید، متریالی که در مبلمان بکار رفته، تغییر می‌کند. برای مثال اگر از مبلمان فلزی استفاده می‌کنید، قطعا سبک انتخابی شما ایتالیایی است.

مبلمان در سبک مدیترانه‌ای
مبلمان در سبک مدیترانه‌ای

پرده‌ها در سبک مدیترانه‌ای

گرچه برای نورگیری بهتر، استفاده از پرده به رنگ سفید مرسوم است؛ اما پیشنهاد ما استفاده از رنگ آبی برای پرده است. رنگ آبی را می‌توان با اجزای داخل خانه هماهنگ کرد و جلوه خاصی به آن داد. دیگر نکته‌ای که درباره پرده‌ها وجود دارد جنس و طرح آن‌هاست. پرده‌ها نباید طرح‌دار باشند و از هرگونه وصله اضافی مانند منگوله به‌دور باشند؛ همچنین در سبک مدیترانه‌ای مشاهده می‌شود که جنس آن‌ها از الیاف طبیعی است.

پرده‌ها در سبک مدیترانه‌ای
پرده‌ها در سبک مدیترانه‌ای

اتاق خواب‌ها در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

برای طراحی اتاق خواب‌ها در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای، ابتدا باید سبک مدیترانه‌ای یکی از کشورهای حوزه دریای مدیترانه را انتخاب کنید و پس از آن دست به هر اقدامی بزنید؛ زیرا که متریال و پالت رنگی استفاده شده در هر سبک با دیگری متفاوت است. پرده‌ی نازک برای پنجره، تخت‌خواب با تزیینات مناسب این سبک و یک پاتختی همراه با یک چراغ شب‌خواب مدرن، بسیار زیبا و شکیل به نظر می‌رسند.

اتاق خواب‌ها در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای
اتاق خواب‌ها در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

کفپوش‌ها در سبک مدیترانه‌ای

با توجه به سبکی که طراحی و اجرا می‌شود، متریالی که برای کف بکار می‌رود نیز تغییر می‌کند. اگر که قصد اجرای سبک ایتالیایی را دارید، باید بدانید که برای طراحی کف از متریال چوبی استفاده می‌کنند و در سبک یونانی استفاده از کاشی‌های طرح‌دار ایده جذابی می‌تواند باشد.

دیوارها در سبک مدیترانه‌ای

پیش از این گفتیم که دیوارها در سبک مدیترانه‌ای، سفیدرنگ و دارای گچ بری‌های صاف هستند؛ البته مجاز است که از رنگ‌های روشن دیگر هم برای دیوار استفاده کنید. اگر قصد نابودی دکوراسیون داخلی خانه‌تان را دارید می‌توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید. استفاده از کاغذ دیواری در سبک مدیترانه‌ای مجاز نیست اما اگر یک دیوار شلوغ دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از نقاشی‌های گران قیمت که بر روی سطح دیوار اجرا می‌شوند، استفاده کنید.

سقف در سبک مدیترانه‌ای

قاعدتا پیدا کردن خانه‌ای که تمامی المان‌هایش با دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای هم‌خوانی داشته باشد مشکل است اما اگر قصد پیاده سازی سبک مدیترانه‌ای در خانه را دارید، خانه‌ای با سقف بلند را انتخاب کنید؛ زیرا سبب می‌شود تا عناصری که در خانه بکار بردید به چشم بیایند. نقاشی‌های روی سقف نیز در طراحی‌ها دیده شده که به زیبایی هرچه تمام‌تر قابل اجرا هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. دیگر گزینه‌ای که برای طراحی سقف در سبک مدیترانه‌ای وجود دارد؛ تیرهای چوبی هستند که می‌توانید برای سقف خانه طراحی و اجرا کنید.

نورپردازی در سبک مدیترانه‌ای

نورپردازی طبیعی اهمیت بسیاری در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای دارد. نورپردازی طبیعی نیازمند طراحی پنجره‌های بزرگ است. همان‌طور که گفته شد، پالت رنگی که در سبک مدیترانه‌ای استفاده می‌شود، الهام گرفته از رنگ‌های خورشید است؛ در نتیجه برای پرده‌ها می‌توانیم از رنگ سفید استفاده کنیم تا مانعی برای تابش آفتاب به داخل خانه نداشته باشیم.

بودجه موردنظر برای اجرای سبک مدیترانه‌ای

در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای، از اجرای هرگونه تزیینات اضافی خودداری شده و اجرای آن در خانه با متراژ پایین نیز ممکن است. شاید به نظر برسد که برای اجرای این سبک در خانه نیازی به بودجه هنگفتی نداریم اما فراموش نکنید که برای اجرای این سبک از متریال‌های طبیعی استفاده می‌کنند که همین موضوع سبب می‌شود تا هرچه در تزیینات صرفه‌جویی شده را در متریالی که استفاده می‌کنیم، بکار ببریم.

در نتیجه می‌توانیم بگوییم؛ طراحی و اجرای سبک مدیترانه‌ای، مانند اجرای سبک کلاسیک نیاز به بودجه هنگفتی ندارد، اما مانند اجرای سبک مینیمال هم ارزان نیست.

پرسش‌های پرتکرار مخاطبان سایت سورن ویلا

  • آیا دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای، فقط برای خانه‌هایی که در جاهای گرمسیر هستند، قابل اجراست؟ 

در مقالات مختلف سایت سورن ویلا، بارها اشاره کرده‌ایم؛ هیچ اجباری نیست که حتماً سبک دکوراسیونی که در خانه اجرا می‌شود با محیط اطراف هم‌خوانی داشته باشد؛ اما اگر بتوانید دکوراسیون داخلی خانه‌تان را با فضای اطراف خانه یا ویلا هماهنگ کنید جلوه بسیار جذابی به خانه خود بخشیده‌اید. گرچه باید بگوییم که تضادها هم گاهی از اصول طراحی هستند؛ تصور کنید که در سرمای زمستان روسیه، داشتن خانه‌ای با دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای ایده جالبی است. هوا سرد است و بسیار خسته هستید، وارد خانه می‌شوید و با فضای شاد و گرمی مواجه هستید که برایتان آرامش‌بخش است.

  • استفاده از چه نوع تزییناتی در سبک مدیترانه‌ای مرسوم است؟

در سبک‌های متفاوت مدیترانه‌ای، از تزیینات بخصوصی استفاده می‌شود. برای مثال در سبک یونانی از عناصر تزیینی سبک کلاسیک استفاده می‌کنیم و برای سبک مراکشی از عناصر تزیینی سبک روستیک بهره می‌برند. بسته به سبکی که پیاده سازی می‌کنیم، عناصر تزیینی متفاوتی را اجرا می‌کنیم.

  • آیا می‌توان در سبک مدیترانه‌ای روف گاردن اجرا کرد؟

موضوع طراحی و اجرای روف گاردن در دکوراسیون داخلی خانه نمی‌گنجد و برای اجرای روف گاردن مانعی وجود ندارد اما اگر سبک مدیترانه‌ای را برای طراحی ویلا در نظر دارید، موضوع کمی متفاوت است و برای اینکه زیبایی این سبک جلوه کند؛ بهتر است که فضاهای خارج خانه را با دکوراسیون داخلی ویلا هماهنگ کنید. اگر قصد اجرای یک روف گاردن اصولی را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم، از خدماتی که تیم سورن بام ارائه می‌دهند، بهره ببرید.

  • بیشتر از چه متریالی در سبک مدیترانه‌ای باید استفاده کرد؟

از متریال‌های طبیعی مانند سنگ و چوب بیشترین استفاده را ببرید. در این سبک مواردی هستند که خود را محبوب نشان دادند و بکار بردن آن‌ها را پیشنهاد می‌کنیم. حصیر، سفالین و برای پارچه‌ها جنس کتان و پنبه از ایده‌های متخصصان شرکت سورن ویلا هستند.

  • ایده تیم شما برای طراحی و اجرای کفپوش چیست؟

تیم سورن ویلا برای اجرای کف در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای، به شما عزیزان تراکوتا را پیشنهاد می‌دهد. تراکوتا از نوعی سفال ساخته شده و می‌توانید تصاویر زیادی از آن را در اینترنت مشاهده کنید تا انتخاب متریال برای طراحی و اجرای کف برای شما راحت‌تر باشد.

تراکوتا
تراکوتا

شرکت سورن ویلا

دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای، اصول و ضوابط خاص خود را دارد که برای اجرای آن به یک تیم حرفه‌ای و باتجربه نیاز است. تیم سورن ویلا با بیش از دو دهه تجربه در طراحی و اجرای انواع دکوراسیون داخلی، تشکیل شده از کادری مجرب، در این زمینه شما عزیزان را یاری خواهند کرد. مخاطبان سایت سورن ویلا می‌توانند از طریق شماره‌های 09122155348 و 44277178(021) با کارشناسان سورن ویلا در ارتباط باشند و از خدمات این شرکت استفاده نمایند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها