جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

در میان سبک‌هایی که برای دکوراسیون داخلی خانه استفاده می‌شود، دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو بسیار خاص و متفاوت است. سبک آرت دکو پر از جزئیات کوچک و بزرگ است و برای طراحی و اجرای آن باید جسورانه عمل کنید و از محدودیت‌ها عبور کنید. سبک آرت دکو از سال 1920 میلادی در خانه فرانسوی‌ها دیده شد و پس از جنگ جهانی دوم، خودش را در دل کل اروپا و آمریکا فرو برد. پیاده سازی آن بسیار گران تمام می‌شود و به دلیل وجود طرح‌های بسیار از آن، استاد شدن در اجرای آن کار آسانی نیست.

دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو
دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

ویژگی‌های اصلی دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

در این مقاله قصد داریم تا شما را با کلیات طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو آشنا کنیم. ابتدا ویژگی‌های اصلی دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم و سپس به ارائه توضیحات کامل‌تری درباره هر کدام از آن‌ها می‌‎پردازیم.

  •         بکار بردن رنگ‌های آبی، سبز، ، طلایی، نقره‌ای و رنگ‌هایی از این قبیل در طراحی
  •         استفاده از منابع نوری بسیار برای نورپردازی
  •         بکار بردن مجسمه دیواری در طراحی و اجرای این سبک در خانه
  •         بکار بردن پارچه‌هایی از جنس پوست حیوانات
  •         استفاده از الگوهای خطی و اشکال هندسی دقیق در طراحی
  •         استفاده از سنگ مرمر برای دکوراسیون داخلی به سبک آرت دکو
  •         بکار بردن لوازم تزیینی از جنس فلز

پالت رنگی سبک آرت دکو

یکی از مهم‌ترین مسائل در سبک آرت دکو پالت رنگی است. فقط کافی است تا از چند رنگ تیره استفاده کنید تا دکوراسیون خانه را از بین ببرید. از رنگ‌های بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو بهره می‌گیرند و به جز چند استثنا همه‌ی آن‌ها روشن هستند. بکار بردن رنگ‌های روشن مانند سبز، آبی، نقره‌ای، طلایی، زرد و نارنجی جلوه‌ای زیبا و چشمگیری را به خانه شما می‌بخشند. البته که نباید از رنگ‌های تیره استفاده کرد اما رنگ‌های مشکی و کروم را می‌توانیم مستثنی از این قاعده بدانیم و به میزان کمی از آن‌ها استفاده کنیم.

پالت رنگی سبک آرت دکو
پالت رنگی سبک آرت دکو

اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

در طراحی‌هایی به این سبک مشاهده می‌شود که از سرامیک و گرانیت طرح دار به همراه یک فرش برای کف خانه استفاده می‌کنند. خانه با دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو همانطور که از نامش پیداست، یک اثر هنری است که در آن زندگی می‌کند و در این جهت از آثار هنری مانند نقاشی و تابلوهای معروف بر روی دیوارهای اتاق نشیمن و همچنین از مجسمه‌های شیشه‌ای و فلزی که نمایانگر هنر است، باید استفاده کنید. هر چه نور بیشتر باشد، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد؛ بنابراین برای نورپردازی از لوسترهای فلزی بزرگ و مدرن استفاده باید استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو بسیار شلوغ است و اگر از یک فضای شلوغ و پر از دکوری لذت نمی‌برید، این سبک متناسب با لایف استایل شما نیست. شیشه اوپال مدت‌ها قبل از ابداع سبک آرت دکو اختراع شده و یکی از متریال‌های جذاب برای استفاده در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو است که به مخاطبان سایت سورن ویلا پیشنهاد می‌کنیم.

اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو
اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

طراحی مبلمان به سبک آرت دکو

علاوه بر توجه به اصول دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو، علاقه کارفرما بسیار مهم است و جالب توجه است که مبلمان در آرت دکو را می‌توان هم به سبک کلاسیک و هم به سبک مدرن طراحی کرد. اگر که از طرفداران سبک مدرن هستید می‌توانید یک مبلمان کوچک و جمع و جور، و اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید یک مبلمان شبه سلطنتی و طرحدار را دارا باشید. ترکیب دو رنگ سیاه و سفید برای مبلمان ایده بدی نیست و استفاده از رنگ‌های زرد، کروم و آبی به تنهایی نیز حتی ایده بهتری است.

از یاد نبرید که استفاده از پارچه‌های جیر و چرم برای مبلمان در سبک آرت دکو مرسوم است و سبب می‌شود تا دکوراسیون جلوه‌ای جسورانه را داشته باشد. از محبوب‌ها برای مبلمان در آرت دکو، مبلمانی از جنس بلسان بنفش می‌باشند؛ اگرچه مبلمانی از جنس‌های ساج و چوب درخت گردو نیز بسیار مناسب هستند.

طراحی مبلمان به سبک آرت دکو
طراحی مبلمان به سبک آرت دکو

آشپزخانه در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

برای کف آشپزخانه در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو سرامیک طرح شطرنجی یا سرامیک با الگوهای هندسی هستند طراحی می‌شود. استفاده از کابینت‌های رنگ روشن و براق در آشپزخانه از اصول طراحی به این سبک است. برای نورپردازی در آشپزخانه لوسترهایی به صورت خطی بر روی جزیره طراحی می‌شوند.

آشپزخانه در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو
آشپزخانه در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

اتاق خواب‌ها در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

تخت خواب به همراه پوشش بالایی پارچه‌های طرحدار و نورپردازی ملایم بالای تاج تخت و سرتاسر اتاق خواب، از ویژگی‌های اتاق خواب‌ها در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو می‌باشند. اتاق خواب فضایی برای استراحت است و دلیل نورپردازی ملایم، همین است. همچنین برای دیوار پشت تخت خواب می‌توان یک کاغذ دیوار با الگوهای هندسی به صورت متوالی و یکنواخت، ترتیب داد.

اتاق خواب‌ها در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو
اتاق خواب‌ها در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

طراحی سرویس بهداشتی و حمام به سبک آرت دکو

طراحی سرویس بهداشتی و حمام به سبک آرت دکو معمولا در هتل‌های لاکچری و اقامتگاه‌های شیک اجرا می‌شود. البته که اگر خواستار خانه‌ای هستید که تمامی فضاهایش از این سبک تبعیت کنند، بدانید که هیچ مانعی وجود ندارد.

طراحی سرویس بهداشتی و حمام به سبک آرت دکو
طراحی سرویس بهداشتی و حمام به سبک آرت دکو

تزیینات و اکسسوری در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

در سبک آرت دکو، به عنوان تزیینات از تابلوهای نقاشی، گلدان‌های فلزی پایه دار، مجسمه‌های دیواری، آباژور، لوسترهای فلزی مدرن، آینه کاری با الگوهای هندسی و دکوری‌های رنگی که احساس شادابی را هنگام ورود به خانه منتقل می‌کنند، استفاده می‌شود. تزیینات می‌توانند الهام گرفته از تزیینات دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک باشند یا اینکه عناصری از سبک مدرن باشند. با توجه به خواسته‌ی کارفرما می‌توان تصمیم گرفت که المان‌های کدام سبک بیشتر در خانه طراحی و اجرا شوند.

تزیینات و اکسسوری در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو
تزیینات و اکسسوری در دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

پارچه‌ها در سبک آرت دکو

می‌دانیم که در هر سبک، از پارچه با طرح، رنگ و جنس‌های متفاوت استفاده می‌شود. در سبک آرت دکو اغلب پارچه‌ها طرح دار هستند و جنس آن‌ها معمولا چرم، جیر و حتی پوست حیوانات است. رنگ پارچه‌ها به رنگ بندی دیگر عناصر و المان‌هایی که بکار رفته بستگی دارد. مثلا اگر برای مبلمان پارچه آبی یا زرد طراحی شده، برای پرده‌ها رنگ سبز پیشنهاد می‌شود.

پارچه‌ها در سبک آرت دکو
پارچه‌ها در سبک آرت دکو

هزینه‌های طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

در بخش‌های مختلف مقاله بر این موضوع اذعان داشتیم که تمامی عناصر بکار رفته در سبک آرت دکو گران قیمت هستند و برای پیاده سازی هرچه بهتر آن‌ها، بایستی بودجه بسیاری را به این کار اختصاص داد. پارچه‌های چرم، جیر و پوست حیوانات همگی گران هستند، درباره تابلوهای نقاشی هنرمندان معروف، مجسمه‌های دیواری و دیگر تزیینات بکار رفته نیز این نکته صدق می‌کند.

محدودیت‌هایی که مانع اجرای سبک آرت دکو می‌شوند

طبق معمول، بزرگ‌ترین مانع در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو هزینه‌های آن است. طراحی و اجرای این سبک در خانه بسیار هزینه بر است و اگر که نمی‌توانید بودجه زیادی را به آن اختصاص دهید، بهتر است که از سبک‌های دیگر برای دکوراسیون داخلی خانه‌تان استفاده کنید.

ضوابط و قوانینی در رابطه با طراحی و ساخت خانه، و حتی دکوراسیون آن وجود دارد. چیزی که ممکن است برای شما مشکل ساز شود سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات هستند؛ زیرا که در تزیینات سبک آرت دکو از پوست حیوانات استفاده می‌شود و این موضوع با آرمان‌های این سازمان‌ها در تضاد است.

اما آخرین موضوعی که در این باره با مخاطبان سایت سورن ویلا به اشتراک می‌گذاریم، موضوع تهیه لوازم است. دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو در اروپا و آمریکا محبوب است اما در ایران از محبوبیت چندانی برخوردار نیست و لوازمی که قصد استفاده از آن‌ها را داریم ممکن است که به راحتی در بازار ایران یافت نشوند.

محدودیت‌هایی که مانع اجرای سبک آرت دکو می‌شوند
محدودیت‌هایی که مانع اجرای سبک آرت دکو می‌شوند

سوالات متداول مخاطبان سایت سورن ویلا

  •         آیا می‌توانیم بودجه کمی را برای دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو در خانه در نظر بگیریم؟

طراحی و اجرای آرت دکو در خانه هزینه بر است؛ البته که متراژ خانه در این قضیه دخیل است اما در کل بهتر است که بودجه‌ی زیادی را برای اجرای این سبک در خانه در نظر گرفت تا مانعی برای تزیینات وجود نداشته باشد.

  •         آیا طراحی و اجرای سبک آرت دکو برای شرکت یا دفاتر کار مناسب است؟

طراحی و اجرای سبک آرت دکو برای دفاتر کار، مناسب و ایده آل است و مانعی برای اجرای آن نیست. اما باید توجه داشته باشید که دکوراسیون داخلی دیگر فضاهای محل کار شما، بهتر است که مغایرتی با فضای دفتر کار نداشته باشد.

تیم سورن ویلا

یقینا طراحی و اجرای یک پروژه دکوراسیون داخلی، عملی سخت و تخصصی است که نمی‌توان با خواندن چند مقاله در سایت‌های مختلف در آن استاد شد. اجرای دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو در خانه از خدمات تیم سورن ویلا است که با پیمایش مسیری طولانی برای کسب دانش، در آن متخصص شدند. پیشنهاد ما به شما این است که طراحی داخلی ویلا یا خانه خود را به تیم حرفه‌ای ما بسپارید تا از نتیجه به دست آمده خرسند شوید. مخاطبان سایت سورن ویلا می‌توانند از طریق شماره‌های 09122155348 و 44277178(021) با کارشناسان این تیم در ارتباط باشند. 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها